Verlieskunst in de media

Hier verzamelen we links voor je. Scrol naar beneden voor podcasts en interviews over Verlieskunst in kranten en tijdschriften.

Luisteren

Radio Aalsmeer – Blikopener radio maken een radio programma over innovatie. Daar praatte Babet met @wilgje en @lennartbader over innovatie op het gebied van rouw. Want in onze ogen is daar nog veel winst te behalen. We hebben andere woorden nodig en een vernieuwde beeldtaal. Luister het fragment terug in de podcast in de link hieronder
De kunst van het verliezen. Babet was telefonisch te gast bij ‘Kunst is lang’ van @mistermotleymagazine en ging in gesprek met @luukheezen over onze Verlieskaarten en waarom het zo belangrijk is om in onze samenleving ruimte te maken voor verlies. Want verlies is niet alleen iets dat oude mensen aangaat. Wil je het terug luisteren? Je vindt de link hieronder.

Kranten en tijdschriften

Lisanne van Sadelhoff, de schrijver van het boek ‘je bent jong en je rouwt wat’ schreef een column over ons event op Allerzielen op 2 november 2020 in de Bibliotheek Utrecht: ‘Het dodemoederclubje’.
Op 10 juni 2020 stond er een uitgebreid interview met Babet in de Oost nederlandse krant de Stentor. Klik op de button om het artikel te lezen.
Magazine Flow plaatste een artikel over Verlieskunst op hun website en social media kanalen. Ook werden we kort vermeld in Flow 7 in 2020.
Op 12 september 2020 stond er een uitgebreid interview met Babet in de Utrechtste sectie van het AD. Klik op de button om het artikel te lezen.

Op 26 juni 2020 stond er een uitgebreid interview met Babet in de Utrechtste sectie van indebuurt.nl. Klik op de button om het artikel te lezen.

Gastblogs

https://www.wietroostmij.nl/blog/wat-kun-je-zeggen-na-een-groot-verlies-gastblog

Crowdfunding campagne op voordekunst

Om onze droom te kunnen realiseren – Verlieskaarten in reguliere winkels – verzamelden wij in juli 2020 geld in via een crowdfunding campagne op voordekunst. De campagne was onwijs succesvol! Maar liefst 289 mensen doneerden en we hebben 168% van ons doelbedrag binnen gehaald. Dat zijn bijna 1300 kaarten die in augustus door heel Nederland en België op de deurmat vielen. Bekijk de campagne pagina of lees meer over de alternatieve condoleancekaarten op de Verlieskaarten pagina op onze website.

Tijdens de campagne hoorde je Babet op de radio en in een podcast, schreven we artikelen voor platformen rondom rouw en waren we druk bezig met het ontwikkelen van nog 6 kaarten. Samen creëren we ruimte voor verlies.

Onwijs bedankt, aan iedereen die heeft gedoneerd of de campagne heeft gedeeld onder bekenden. Wij zijn jullie eeuwig dankbaar!